måndag 13 april 2009

Dag 1 i London.

Hej, nu är man tillbax från London:). Vi har haft det superkul!
I detta inlägg kommer en kartläggning av vår första dag i London.
Vi var i London i tre hela dagar och två halva kan man säga...

Dag 1 alltså..:)
Vi vaknade på morgonen och gick upp och åt varsin engelsk frukost.
Det var mumsigt ! Sedan gick vi till vår T-bane station "Elephant and Castle" och åkte till Towern. Towern är en medeltida och kunglig borg vid Themsens norra strand i London. Så här ser Towern ut --->

Väl där kollade vi på kronjuvelerna , korparna , Beefeaters och mycket mer. Efter det åkte vi till Piccadilly Circus och kollade läget och åt lunch i ett kvarter där.
Sen åkte vi tunnelbana till Madame Tussauds. På tunnelbanan "mötte" vi inga mindre Familjen Reinfeldt med säkerhets vakter. Lite coolt va?? Och på Madame Tussauds tog jag och Maja kort med olika kändisar t.ex Beatles , Elvis, Britney Spears m.m.
Efter det visste vi inte rikitgt vad vi skulle göra men vi kom på att London Eye var vi tvugna
att åka. När man ser London Eye på bilder tror man att det är som vanliga "vagnar" man sitter i men det är som ett stort rum!



Efter åkturen som tog 30 min gick vi och åt på Indisk resturang , åkte hem och sov riktigt gott!

Jag skriver i morgon om andra dagen.

//En nybliven Londonälskare!





2 kommentarer:

L8 sa...

Det har varit väldigt roligt att få vara i London med dig!

Du var dessutom jättebra på att prata engelska och att hitta runt både över och under mark.

PoK

... sa...

Åhhh, va mysigt!

Hur mkt hann ni med egentligen?
Jag förstår om ni sov gott på natten. Jag hade nog svimmat i säng.
Hade ni gôtt väder också?

Vill du vara min guide, när jag åker dit?

Kram Elis.