lördag 20 juni 2009

Kulturskolan (lite sent menmen...)

Hej hopp! Nu kommer filmen från Kulturskolan! Jag sjöng två låtar men den första hann mamma inte att filma eller nåt.. Den hette "Come again" och är en sång från 1500-1600 talet.
Jag visste inte att min röst passade bra till att sjunga lite mer klassiska låtar(som den), men Eva(min sånglärarinna) fick mig att pröva och det lät riktigt bra! Synd bara att vi inte filmade den.. Men den andra låten jag sjöng var den jag sökte till AF med - "I gott bevar". Den är från musikalen " Kristina från Duvemåla". Kristina sjunger den till sin man Karl-Oskar på sin dödsbädd. Den är jättefin tycker jag. Vad tycker ni?? Kommentera!

3 kommentarer:

L8 sa...

Superduperbra!
Jag gillar ju den här låten som du gör helt fantastiskt bra!

PoK

Lena E sa...

Jättekul att kunna följa dig här på bloggen! Så bra du sjunger!!!
Kram
Lena E

... sa...

...den låten var jättefin,och sångerskan är både söt och
sjunger fantastiskt bra! :-)

Kram Elis.