tisdag 18 december 2007

Tisdag....


Hej! Idag var det avslutning på min sånglektion. Jag fick välja själv vad jag ville sjunga,och jag valde "I gott bevar " från musikalen "Kristina från Duvemåla",och "Sound of music" låten (den ibörjan). Det gick jätte bra! Inte för att jag vet vad jag fick det ifrån ,men... Jag tycker att det är dåligt med trängselskatten. Det är bra att man betala när man åker in i stan,då borde man få betala sisådär 10kr. Men att man måste betala när man åker ut är dåligt!! Är det nån som håller med mig?? Skriv i sådana fall en liten(eller stor) kommentar. För några månader sedan struntade jag i miljön(nästan). Men nu har min mamma berättat för mig att om man inte gör något åt den globala uppvärmningen så kan det gå illa för oss som är barn nu. Efter som att om trettio år så kanske jorden ligger under vatten och jorden går under . Det vill vi ju inte! Så därför tycker jag att ALLA ska försöka hjälpa till på något sätt. Till exempel att alltid släcka lampan när man går ut ur ett rum.Eller att kanske köra miljövänliga bilar. Om man vill veta lite mer så kan man gå in på www.ngceurope.com ,www.atmosphere.mpg.de,www.klimatfakta.com,eller så kan man söka på google. Så SNÄLLA alla människor som läser det här om ni inte vill att jorden ska gå under om 40 år , försök att göra något åt miljön!!
Jag skriver imorgon igen.. BYE, BYE!!

4 kommentarer:

Lena E sa...

Hej Elsa! Jag hejade på Marie hela tiden men tycker hon var absolut bäst när det var Rock-tema. Jag är inget Elvis fan, men när jag var i din ålder var det 'Creedence for ever' (Creedence Clearwater Revival)!
Hej & kram
Lena

Lena E sa...

Hej Elsa! Jag hejade på Marie hela tiden men tycker att hon var absolut bäst när det var Rock-tema. Är inte något Elvis-fan, när jag var i din ålder var det 'Credence for ever' som gällde (Creedence Clearwater Revival)!
Hej & kramar
Lena

L8 sa...

Bra skrivet!!!

L8 sa...

Hej Elsa!

Hur har du haft det i jul- och nyårshelgen? Har du lyssnat på Elvis litegrann månntro?
Kram L8