tisdag 22 september 2009

Veeesarrööuuuu xD

Japp.. Nu är man(tjej) hemma från Vässarö.
Det var otroligt kul, lite(eller mycket) bråk , 20 min (i sträck) i 9 gradigt vatten och massor annat.
Jag skriver lite kortfattat om vad vi fick uppleva varje dag.

Dag 1
- Vaknade kl 5 och skyndade mej i snigelfart till Tekniska för att ta 676 där till Norrtälje.
- Sjöng för full hals hela vägen fram till Vässarö
- Fick bo i samma rum som Lisa, Elsa C, Issa , Lina och Fanny(fast hon skulle egentligen bo i ett annat rum men hon sov hos oss varje natt).
- Fick paddla kanot för första gången och blev inte helt oväntat ganska blöt.
- Sjöng Halleluja ungefär 27 ggr
- Grillade korv vid lägerbål
- Var vääääldigt flamsig vid 21.30
- Somnade gott

Dag 2
- Vaknade kl 06.15 och gick på morgonpromenad med Fanny
- Fick nybakta frallor till frukost och drack 1/2 liter med lingonsaft
- Gick ett ganska tråkigt trapperspår
- Sminkade så gott som alla tjejer i klassen.
- Drog Lina i en matkärra till discot
- Tappade min vante i kolmörker kl 22.30
- Dansade så svetten rann till Thriller
- Lyssnade på föräldrarna som sjöng gonattsång
- Somnade skämtande om att alla var näsbjörnar och hade sin frisyr på magen

Dag 3
- Vaknade med MYCKET finnar och lika tidigt som förgående dag och började packa
- Lyssnade till föräldrarnas avskedssång
- Klättrade klättervägg
- Spelade in Dora med Marcus och Nisse xd
- Åkte hem på båten
- Fick en ny bebikompis " Otto"
- Somnade på bussen brevid ett par scouter som tuggade på grenar...
- Fick en ny jacka av mina övertrevliga föräldrar(TAAACK!!!)

Det har varit grymt kul och jag längtar tills vi åker på klassresa i nian!!!



//Elsa med finnarna<3



2 kommentarer:

Unknown sa...

HÖHÖ skrev typ samma<33
vi hade det så j*vla kul!
usch till Nian måste vi nog sälja bullar på hötorget elr nått :/

L8 sa...

Vaddå, jag har inte sett de där finnarna?!!

Hur som helst så hade ni ju roligt och det var ju huvudsaken.

PoK